Nedskytingen av flight MH17

Malaysian Airlines MH17 ble skutt ned av ukrainske jagerfly

Den 17. juli 2014 begynte vestlige medier å fråtse i rå propaganda i forbindelse med meldingene om at Flight MH17 fra Malaysian Airlines var forsvunnet fra radaren over Hrabove i de østlige områdene av Ukraina.

Skyldfordelingen var entydig. Enten var det de ukrainske opprørerne ved bruk av bakke til luft-raketter stjålet fra de ukrainske hærstyrkene, eller de hadde fått tilsvarende utstyr fra Russland. Vestlig MSM ga etter kort tid Russland og Putin ansvaret, solid fyrt oppunder av president Barack Obama og utenriksminister John Kerry. Begge løy, og sjelden har vestlig MSM (Mainstream Media) prostituert seg mer enn i denne saken. Mediene opptrer som om vi er i en krigssituasjon, og det er vel også realiteten. Det vestlig MSM nektet å skrive noe som helst om, var at ingen ting tydet på at MH17 var skutt ned av bakke til luft-raketter.

Utenriksminister John Kerrys påstander

Et sitat fra The Guardian 20. juli 2014:

«We have enormous input about this that points fingers,» Kerry told CNN’s State of the Union. «It is pretty clear that this was a system from Russia, transferred to separatists. We know with confidence that the Ukrainians did not have such a system anywhere near the vicinity at that point of time.»

He said the US knew that in the last month there had been a «major flow of arms and weapons from Russia to the eastern part of Ukraine and turned over to the separatists».

Kerry said social media reports and US surveillance put the missile system in question in the vicinity of the crash before the tragedy.

«We know because we observed it by imagery that at the moment of the shootdown we detected a launch from that area,» he said. «Our trajectory shows that it went to the aircraft.

President Barack Obama følger opp Kerrys løgner dagen etter

Fortsatt i følge The Guardian, 21. juli 2014:

MH17: Obama says Putin ‘directly responsible’ for investigators’ safety

The Obama administration has said all the evidence surrounding the downed Malaysia Airlines flight MH17 points towards pro-Russia separatists in eastern Ukraine having shot down the civilian aircraft on Thursday. US officials believes the separatists are likely to have used anti-aircraft systems provided by Russia and have suggested Moscow may also have trained the separatists in how to use the sophisticated weaponry.

Russlands president Vladimir Putin: Legg fram bevisene!

Offisielle personer fra USA henviste til sikre kilder angående dokumentasjonen, og det ble mer enn mumlet om satellittbilder som endelig bevis på at de ukrainske pro-russiske styrkene sto bak nedskytingen.

Om disse anklagene sa Putin kort og greit: Det er svært viktig at de skyldige blir avslørt. Vær vennlige å legge fram bevisene.

Fra NBC News kom denne uttalelsen fra Russlands ambassadør i Malaysia Lyudmila Vorobyeva:

Russia to U.S.: Show Evidence Kremlin-Backed Rebels Downed MH17

Russia hit back at Western claims that Kremlin-backed rebels downed Malaysia Airlines Flight MH17 and demanded that the U.S. provide evidence of its alleged role in the missile attack.

But speaking late Monday, Putin’s Ambassador to Malaysia Lyudmila Vorobyeva described the Obama administration’s claims as «groundless» and suggested that Ukraine’s government could be responsible for shooting down the jet.

«There have been a lot of accusations and finger pointing towards Russia,» she said. «The U.S. claims they have evidence of what happened, where is this evidence?»

Det finnes ingen dokumentasjon på at MH17 ble skutt ned av en bakke til luft-rakett

Tvert i mot finnes det mer og mer solid dokumentasjon på at MH17 ble skutt ned av ukrainske jagerfly ved hjelp av prosjektiler fra maskingeværer ved hjelp av Ukrainske jagerfly. Vi tar en titt på fotodokumentasjon av en stor del av cockpiten til MH17.

Se bildet i full størrelse (4096×2730 pixler) PDF:

http://www.anderweltonline.com/fileadmin/user_upload/PDF/Cockpit-MH017.pdf

Det bildet viser er at pilotsiden av cockpiten er gjennomhullet fra begge sider. En ser tydelig både inngangs- og utgangshull etter prosjektiler. En rakett som eksploderer etter å ha penetrert et flyskrog kunne laget tilsvarende runde utgangshull. Skulle slike eksplosiver ha laget inngangshull, måtte sprenglegemet ha eksplodert på utsiden av flyskroget. Her er en fotoillustrasjon fra Wikipedia, samt en forklaring om hvordan eksplosivet fungerer:

Shrapnel shells were anti-personnel artillery munitions which carried a large number of individual bullets close to the target and then ejected them to allow them to continue along the shell’s trajectory and strike the target individually.

Though shrapnel rounds are now rarely used, apart from the beehive munitions, there are other modern rounds, that use, or have used the shrapnel principle. The DM 111 20 mm cannon round used for close range air defense, the flechette filled 40 mm HVCC (40 x 53 mm HV grenade), the 35 mm cannon (35 × 228 mm) AHEAD ammunition (152 x 3.3 g tungsten cylinders), RWM Schweiz 30 × 173 mm Air-Bursting munition, 5-Inch Shotgun Projectile (KE-ET) and possibly many more. Also many modern armies have canister shot ammunition for tank and artillery guns, the XM1028 round for the 120 mm M256 tank gun being one example (approx 1150 tungsten balls at 1400 m/s).

At least some anti-ballistic missiles (ABMs) use shrapnel-like warhead instead of the more common[citation needed] blast/fragmentation (blast/frag) type.

Daily Express påsto den 29. juli 2014 at det nettopp var en missil med Shrapell-eksplosiv som fikk MH17 til å styrte:

British team proves jet hit by shrapnel

BRITISH air investigators who examined the black box flight recorders from MH17 have found the plane was destroyed by shrapnel from a rocket blast, a Ukrainian official said yesterday.

Dette er en like håpløst uærlig som dum påstand. Hvordan skal de svarte boksene fra MH17 eller noe annet fly kunne dokumentere at et Shrapnell-sprenglegeme traff flyet? Hvordan mener de mål-systemet i en slik rakett klarte treffe cockpiten på flyet? Hvorfor finnes ikke et eneste bilde fra bakke eller satellitt som viser raketten? Hvor er dokumentasjonen på at MH17 i det hele tatt eksploderte i lufta?

Dokumentasjonen på at det ikke var snakk om eksplosiver fra en rakett

Den tidligere Lufthansa-piloten Peter Haisenko la den 30. juli 2014 denne artikkelen på tyske Anderwelt Online.com

Shocking Analysis of the ‘Shooting Down’ of Malaysian MH17

The tragedy of Malaysian MH 017 continues to elude any light of clarity being cast over it. The flight recorders are in England and are evaluated. What can come of it? Maybe more than you would assume. Especially the voice recorder will be interesting when you look at the picture of a cockpit fragment. As an expert in aviation I closely looked at the images of the wreckage that are circulating on the Internet.

First, I was amazed at how few photos can be found from the wreckage with Google. All are in low resolution, except one: The fragment of the cockpit below the window on the pilots side. This image, however, is shocking. In Washington, you can now hear views expresssed of a “potentially tragic error / accident” regarding MH 017. Given this particular cockpit image it does not surprise me at all.

Entry and exit impact holes of projectiles in the cockpit area

I recommend to click on the little picture to the right. (Den store bildefilen i PDF over i innlegget) You can download this photo as a PDF in good resolution. This is necessary, because that will allow you understand what I am describing here. The facts speak clear and loud and are beyond the realm of speculation: The cockpit shows traces of shelling! You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likeley that of a 30 millimeter caliber projectile. The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes showing shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that at these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent – outwardly! Furthermore, minor cuts can be seen, all bent outward, which indicate that shrapnel had forcefull exited through the outer skin from the inside of the cockpit. The open rivets are are also bent outward.

Tank destroying mix of amunititon

So what could have happened? Russia recently published radar recordings, that confirm at least one Ukrainian SU 25 in close proximity to MH 017. This corresponds with the statement of the now missing Spanish controller ‘Carlos’ that has seen two Ukrainian fighter aircraft in the immediate vicinity of MH 017. If we now consider the armament of a typical SU 25 we learn this: It is equipped with a double-barreled 30-mm gun, type GSh-302 / AO-17A, equipped with: a 250 round magazine of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells (dum-dum), arranged in alternating order. The cockpit of the MH 017 has evidently been fired at from both sides: the entry and exit holes are found on the same fragment of it’s cockpit segment!

Det ukrainske jagerflyet og bestykningen bak ødeleggelsene av cockpiten på MH17

Først om flytypen, alt fra Wikipedia:

The Sukhoi Su-25 (NATO reporting name: «Frogfoot») is a single-seat, twin-engine jet aircraft developed in the Soviet Union by the Sukhoi Design Bureau. It was designed to provide close air support for the Soviet Ground Forces. The first prototype made its maiden flight on 22 February 1975. After testing, the aircraft went into series production in 1978 at Tbilisi in the Soviet Republic of Georgia. Russian air and ground forces nicknamed it «Grach» («Rook»).

Early variants included the Su-25UB two-seat trainer, the Su-25BM for target-towing, and the Su-25K for export customers. Some aircraft are being upgraded to version Su-25SM as of 2012. The Su-25T and the Su-25TM (also known as Su-39) were further developments, not produced in numbers. The Su-25, and the Su-34, were the only armoured fixed-wing aircraft in production in 2007. Su-25 is in service with Russia, other CIS states, and export customers.

Så litt om den dobbeltløpede automatkanonen i kaliber .30, også fra Wikipedia:

The Gryazev-Shipunov GSh-30-2 (ГШ-30-2) or GSh-2-30 is a powerful dual-barrel autocannon developed for use on certain Soviet military aircraft.

The cannon is not related to the Gryazev-Shipunov GSh-30-1, but is a recoil-operated cannon using the Gast principle, like the Gryazev-Shipunov GSh-23L. Rate of fire is about 3,000 rounds per minute. The weapon is designed to be rugged and resistant to dirt. Depleted uranium enhanced armor-piercing shells suitable for the GSh-30-2 are operationally qualified.

The GSh-30-2 is carried by the Sukhoi Su-25 ground attack plane and in external gun pods. It measures 2044 × 222 × 195 mm, with a barrel length of 1500 mm and a weight of 105 kg. The GSh-30K is a modified version with 2400 mm long water-cooled barrels, a variable rate of fire, and dimensions of 2944 × 222 × 195 mm. It is used on a fixed mounting on late model Mi-24 helicopters, e.g. the Mi-24P.

Russerne sier at de har radar-opptak som dokumenterer at et ukrainsk jagerfly var tett ved MH17

Litt om dette kan leses i en artikkel fra The Sydney Morning Herald.

Denne påstanden styrkes av den twitrende flygeleder Carlos sine første meldinger:

11:48 – 17 de jul. de 2014 El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine hasta minutos antes, de desaparecer de los radares,

The B777 plane flew escorted by Ukraine jet fighter until 2 minutes before disappearing from the radar

Les alle Twitter-meldingene til den spanske flygelederen her:

http://slavyangrad.org/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

43 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
hetda
hetda
10. august 2014 19:50

Bevisene er jo klare:
http://www.dagbladet.no/2014/07/22/nyheter/utenriks/ukraina/russland/mh17/34455082/

Og «Røde kors»(!) vurderer situasjonen i Ukraina som en krig, så grunnlaget er lagt.

Ingrid
Admin
Ingrid
6. mars 2015 18:17

En solid og detaljert artikkel om nedskytingen av Malaysian Airlines MH17:
How the Malaysian Airlines MH17 Boeing Was Shot Down. Examination of the Wreckage

Amatør1
22. juni 2015 21:03

Lev Aleksandrovich – MH17 eyewitness
http://7mei.nl/2015/05/30/lev/

«I testify that I saw with my own eyes how a SU fighter jet attacked Boeing. There were 3 claps. I saw everything from the beginning to the end.»

Ingrid
Admin
Ingrid
19. juli 2015 21:54

RT intervjuer Paul Craig Roberts om nedskytingen av Malaysian Airlines Flight 17.

Paul Craig Roberts: I think they intended for the airliner to be shot down. The latest evidence is that it was shot down by air, by a Ukrainian jet fighter using a missile. This is the best evidence we have at this time. What is suspicious about this is that the instant that the airliner was reported to have been shot down, the entirety of the Western media was already programmed to blame Russia. Before there was any evidence, before there was any explanation, we had all of the Western media blaming Russia – even the BBC, which used to be a respectable news organization. So this suggests the whole thing was preplanned.

PCR: The US is based on the Wolfowitz Doctrine, and this doctrine says that with the collapse of the Soviet Union there are no longer any constraints on Washington’s ability to act unilaterally anywhere in the world. And yet Putin has brought Russia back as a formidable country, a country with economic and military power and so Russia can now be an obstacle to – for example – Obama’s planned invasion of Syria, or Washington’s planned attack on Iran over alleged nuclear weapon that doesn’t exist. And it was Russia’s ability to prevent war from Washington to Syria, to Iran that caused Washington to say “Hey look, we’ve got to do something about the Russians” and moreover “Look, for heaven’s sake, Europe is now dependent on Russian energy, the Russian gas. We are going to lose our vassal states and if we lose our vassal states in Europe we lose NATO and we lose the ability to bring conflict to Russia and we can’t have Russia rising as a power, so what can we do? Oh, we’ll overthrow Ukraine! And if we overthrow Ukraine we can use this in many ways to cause problems for Russia; it can cause problems with Russian national security, with Russia’s relations to Europe, and so on.”

Les hele artikkelen her:
http://www.rt.com/op-edge/310103-mh17-russia-tribunal-media/

Og som man ser av kommentarene, er internett-trollene virkelig travle på sidene til RT.

Ingrid
Admin
Ingrid
19. juli 2015 23:54

Her er en annen artikkel fra RT om nedskytingen av flyet:

http://www.rt.com/news/310039-mh17-israeli-missile-version/

«A report on Malaysian Airlines MH17 air disaster in Ukraine last year by a group of old-hand aviation security experts maintains that the Boeing might have been downed by an Israeli Python air-to-air missile.»

Amatør1
20. juli 2015 12:27

En fransk artikkel hevder MH17 egentlig er MH370

Assassinat de Nemtsov : et si on reparlait du vol MH17 ?
http://aitia.fr/erd/assassinat-de-nemtsov-et-si-on-reparlait-du-vol-mh17/

Enkelte avsnitt Google-oversatt til engelsk:

«The media have barely leaked information at the time of the disaster, but several corroborating testimonies have raised an absolutely incredible thing among the victims of flight MH17: the bodies were not fresh . However, no known process allows a victim of an air crash accelerated decomposition, to the point that the first witnesses rushed to the scene of the crash speak a stench … recalling formalin.

This vital information was quickly evacuated coyly by our media. Yet it is verifiable, and several sources, including Germany , have reported. One video in particular, given below, is a document of the utmost importance. It includes extremely harsh images, although most were blurred unsustainable. It is not recommended to any sensitive person. Tour with a Russian-speaking journalist, Aljona Kotschkina, holding the information site » Anna News «, it consists of a review of photographs brought by Ukrainian rescuer arrived at the site 20 minutes after the fall of the unit. The rescuer described the state of the bodies, their physical appearance, odor, and the personal effects found on site, featuring bizarrely winter clothes (while the flight was to Malaysia in July). The subtitles are in German, which I made ​​a French translation (the words of the journalist are in italics).»

Den omtalte videoen er å finne via linken over, dvs.
https://www.youtube.com/watch?v=GsaTbESZ15g

«The title of the video, which can be translated as » The non-flying Dutchman – MH17 flight – German – for 18+ «is a pun on» The Flying Dutchman «, the legendary ghost ship, having given his title opera of Richard Wagner » Der Fliegende Holländer «usually translated into French as» The Flying Dutchman «. He points to the fact that the victims of the disaster, said to be overwhelmingly by Dutch or European nationality (193 from Holland, 28 from Malaysia, including 15 crew members, 27 from Australia, 12 from Indonesia, 10 UK, four in Germany, 4 in Belgium, 3 in the Philippines, one from Canada and one from New Zealand on a total of 283 victims), seem almost all Asian type.»

Amatør1
22. juli 2015 15:37

Ny dokumentar, som bør sees. Inneholder vitnutsagn fra stedet flyet falt ned, samt intervju med flygernes slektninger i Malaysia.Også innkludert er representanter for Malaysiske myndigheter, som uttrykker skuffelse over manglende åpenhet og sendrektighet i etterforskingen, gjennomført av en av de mistenkte.

MH17 documentary ‘No one deserves to die that way’

Amatør1
22. juli 2015 15:47

18+ Horrific details of the MH17. The plane that never crashed.

Amatør1
23. juli 2015 13:37

Tass: Missile Maker to Blow Up Boeing to Debunk US MH17 Claim
http://www.veteranstoday.com/2015/07/18/tass-missile-maker-to-blow-up-boeing-to-debunk-us-mh17-claim/

MOSCOW, July 17. /TASS/. The Russian state arms producer Almaz-Antey is ready to detonate a Buk-M1 missile close to a decommissioned Boeing as an experiment, the company said on Friday.

“The management of the Almaz-Antey concern again confirms readiness for a full-size experiment of detonating a 9N314M warhead of the 9M38M1 missile close to the fuselage of a plane similar to the one that crashed in the sky above Ukraine on July 17, 2014,” the company said in a press release.

Almaz-Antey said they were ready to carry out the costly experiment at one of its testing grounds and to invite foreign independent experts and representatives of the world’s leading aircraft makers as observers.

Amatør1
23. juli 2015 18:55

Det planlegges å hemmeligholde resultatet av etterforskingen etter nedskytingen av MH17

Classifying Results of MH17 Crash Probe Unacceptable for Victims – Lawyer
http://sputniknews.com/europe/20150723/1024968500.html

John Beer, who represents a large number of families of MH17’s 298 passengers, described hiding the investigation’s results as «unacceptable».

Hva er hensikten med en etterforskning dersom resultatet av etterforskningen skal holdes hemmelig for ofrene for forbrytelsen, og hvor beslutningen om hemmelighold er fattet av en av de fremste mistenkte?

Earlier in the week, the Ukrainian Deputy Foreign Minister for European Integration Olena Zerkal claimed that the results of the official MH17 international investigation would not be available publicly.

Ingrid
Admin
Ingrid
23. juli 2015 19:26

Ingen tvil om at det lukter fryktelig vondt av denne saken. Når noe må hemmeligholdes, er det alltid en grunn til det, ofte at det ikke tåler dagslys. Hvor ofte hender det at rapporter etter flyulykker holdes hemmelig? Det er også en annen ting jeg har lurt mye på: Hvorfor i all verden ble Malaysia, som ble så hardt rammet, nektet å delta i kommisjonen? Hvorfor fikk Ukraina tillatelse? Dersom ikke folk kjenner stanken fra denne saken bør de sjekke om de har mistet sin luktesans. Eller kanskje kaste den rotta som ligger og råtner i deres omgivelser uten at de forstår det? 😉

Amatør1
1. august 2015 09:43

Her er en annen 23 minutter lang dukumentar fra RT 22 Oktober 2014 med flere unike innslag. Blant annet vises nærbilder av en SU-25 med 30mm kanon og det vises et eksperiment der en SU-25 skyter på fly som står på bakken med 30mm ammunisjon. Kulehullene, både inngangshullene og utgangshullene er svært like de bildene vi har sett av MH17-fragmentet ved cockpit.

Det er også intervju med flere øyenvitner på bakken, samt med den tyske pilioten Peter Haisenko som ble interessert i bildene av kulehullene. Link til Peter Haisenkos analyse er gjengitt under videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=iuoIw3jBV4g

Shocking Analysis of the ‘Shooting Down’ of Malaysian MH17
Juli 30, 2014 By Peter Haisenko
http://www.anderweltonline.com/wissenschaft-und-technik/luftfahrt-2014/shocking-analysis-of-the-shooting-down-of-malaysian-mh17/

Følgende sitat fra Haisenkos rapport inneholder en setning på slutten som er uthevet av meg

In sifting through the available images one thing stands out: All wreckage of the sections behind the cockpit are largely intact, except for the fact that only fragments of the aircraft remained . Only the cockpit part shows these peculiar marks of destruction. This leaves the examiner with an important clue. This aircraft was not hit by a missile in the central portion. The destruction is limited to the cockpit area. Now you have to factor in that this part is constructed of specially reinforced material. This is on account of the nose of any aircraft having to withstand the impact of a large bird at high speeds. You can see in the photo, that in this area significantly stronger aluminum alloys were being installed than in the remainder of the outer skin of the fuselage. One remembers the crash of Pan Am over Lockerbie. It was a large segment of the cockpit that due to the special architecture survived the crash in one piece. In the case of flight MH 017 it becomes abundantly clear that there also an explosion took place inside the aircraft.

Denne tragedien er en villet handling. Vi vet med sikkerhet at MH17 ble utsatt for en bevisst kriminell handling. Vi kan utelukke påstanden om nedskyting via BUK bakke-til-luft missil, fordi ingen vitner rapporterte å ha sett det markerte røyksporet en slik missil etterlater seg, og fordi bildene av vrakrestene ikke er konsistent med en slik missil.

Det er sannsynlig at MH17 ble truffet av 30mm prosjektiler fra en SU-25 fra Ukraina, dvs. kontrollert av Kiev-styrkene. Som RT-videoen viser er det gjort forsøk på å skjule at SU-25 kan fly tilstrekkelig høyt (14600m) over tilstrekkelig lang tid, ved å i ettertid editere teknisk informasjon på Wikipedia samt den tyske websiden videoen refererer til (dette er kjente metoder fra klimadebatten). Noen har ønske om å tilsløre de USA-støttede ukrainske militæres kapasitet på dette punktet.

Det vi kjenner fra andre «operasjoner» er at det som regel er «flere lag på løken». Sannheten består av flere komponenter, det er som regel ikke slik at én enkel forklaring er hele hendelsesmønsteret.

Det følgende er en spekulasjon: alt som finnes av fakta peker i retning av de ukrainske militære, med støtte fra USA og deres vasall-stater. Hvis vi godtar at dette var planlagt, hva hindrer noen å ha plassert eksplosiver inne i flyet som så har blitt detonert via radiosignal fra samme SU-25 som skjøt 30mm prosjektiler? En slik spekulasjon ser ut til å være konsistent med Peter Haisenkos analyse fra 30 Juli 2014. Hvis man først har planlagt og gjennomført en forbrytelse, er det intet til hinder for at man har gjort denne på en måte som er komplisert og vanskelig å avdekke.

PDF med høyoppløslige bilder av prosjektilhullene
http://www.anderweltonline.com/fileadmin/user_upload/PDF/Cockpit-MH017.pdf

Bildet viser et fragment fra venstre side av cockpit, der kapteinen på flyet sitter. I tillegg til hullene fra 30mm prosjektiler er det et stort hull rett under vinduet. Kan det ha vært forårsaket av en eksplosjon innenfra, som har revet opp flyet? Kan det ha vært flere mindre eksplosiver plassert på ulike steder som har ført til at flyet delte seg i luften og som medførte at delene falt ned så mye som 30 km fra hverandre?

Vi kan ikke svare med sikkerhet på disse spørmålene uten tilgang på mer informasjon. Vi vet at de sorte boksene ble overlevert til Malaysuske myndigheter som så gav dem til britiske myndigheter (som ikke er en del av undersøkelseskommisjonen ledet av Nederland). Kommisjonen har ikke avgitt noen form for rapport. Ukraina har en avtale med kommisjonen der Ukraina (en av de hovedmistenkte) gis rett til å tilbakeholde informasjon. Ukraina har f.eks. ikke frigitt opptakene fra kontrolltårnet i Kiev. USA gikk umiddelbart etter hendelsen ut i media og sa at de hadde sikre bevis for hvem som hadde utført handlingen, men har til denne dag ikke vist til noe som helst annet en twitter meldinger.

USA har ønsket å opprette en domstol via FNs sikkehetsråd, openbart for å dømme Russland før underøkelseskommisjonen kommer med en rapport. Det er ikke hjemmel i FN for å bruke sikkerhetsrådet på denne måten, det ble da heller ikke gjort da USA skjøt ned det iranske passasjerflyet over persiabukta i 1988.

Det stinker av denne historien.

Amatør1
1. august 2015 13:41

Sett i lys av forrige kommentar, der muligheten for at MH17 ble utsatt for kombinasjonen av en eller flere forhåndsplasserte og fjernutløste sprenglegemer (flyet tok av fra Schiphol i Nederland) og beskytning av 30mm kanon fra ukrainsk SU-25 jagerfly er påvist:

Ukraine, Netherlands Seek Alternative MH17 Investigation Plan
http://sputniknews.com/europe/20150801/1025294556.html

The Ukrainian and Dutch leaders agreed to instruct their foreign ministers to coordinate their positions and draw up a joint action plan to set up an alternative international judicial body to investigate the July 17, 2014 downing of the Malaysian Airlines flight MH17 over eastern Ukraine.

Amatør1
2. august 2015 07:43
Reply to  Jostemikk

Det er nødvendig å følge med på hva som skjer rundt MH17 (og MH370), fordi dette er lakmustesten på vestens ekstreme kriminelle hykleri, og vil bli beskrevet av fremtidens krigshistorikere. Dessuten blir vi i disse dager utsatt for tsunami etter tsunami av propagandistiske medieutspill fra de som står bak dette, det er iherdige forsøk på å tåkelegge situasjonen. Da bør vi dokumentere hva vi faktisk kan fastslå basert på tilgjengelig informasjon.

En beslektet sak er flydelen som hevdes å være fra MH370 og som nå har dukket opp på øya Reunion. Sjekk kartet, Reunion ligger i samme retning fra utgangspunktet som Diego Garcia, bare enda mye lengre unna. Det var jo nettopp Diego Garcia som vi pekte på da den latterlige søkeoperasjonen utenfor Australia ble satt i gang, igjen som tåkeleggingsmanøver. Det stinker også av den saken, den flydelen på Reunion kan være plantet.

Amatør1
11. august 2015 20:17

Det er nødvendig å følge med på hva som skjer rundt MH17 (og MH370), fordi dette er lakmustesten på vestens ekstreme kriminelle hykleri, og vil bli beskrevet av fremtidens krigshistorikere.

Her er et eksempel på ekstrem hykleri og hatpolitikk i regi av de norske mediene:

MH17-etterforskere kan ha funnet russiske rakettdeler
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flykatastrofen-i-ukraina/mh17-etterforskere-kan-ha-funnet-russiske-rakettdeler/a/23503762/

Artikkelen (om vi kan kalle krigs-propagandan det), inneholder ikke fnugg av fakta til støtte for denne påstandan som etter alle kjente data er fullstendig feil (ingen røyk etter BUK ble observert den dagen). Det VG presterer er det som mediene vanligvis pleier å omtale som «hatretorikk» når de vil stoppe munnen på andre enn seg selv.

«Det felles etterforskningsteamet etterforsker flere deler som muligens stammer fra et bakke-til-luft rakettsystem av typen Buk, heter det i en uttalelse fra den nederlandske påtalemyndigheten tirsdag.»

Nederlenderne har faktisk ikke avgitt noen rapport. Hvis det er slik at VG hjelper denne svært så partiske «undersøkelsen» med å spre forutintatte konklusjoner som ikke er faktabasert før rapporten er framlagt, så viser dette hvor langt man er villig til å gå fpr å berede grunnen for nye krigshandlinger. Husk, hele begrunnelsen bak embargoen mot Russland er begrunnet i denne MH17-historien. Alt vi kjenner til av fakta peker i retning av Kiev-Ukraina, og at det var et fly av type SU-25 med en ukrainsk polot som het Voloshin som skjøt ned MH17.

En annen sak man skal huske på er at en av de hovedmistenkte – Kiev-Ukraina – er gitt vetorett mot bevisføringen. De har for eksempel konsekvent nektet å framlegge alt av kommunikasjon mellom tårnet i Kiev og MH17. Likeledes har USA, som i timene etter tragedien, hevdet å ha ugjendrivelige bevis for at det var russerne som skjøt med BUK, på samme måte avholdt seg å legge fram noe som helst. Ingenting .

Det vi er vitne til fra VG er propagandistisk sverting og krigshissing. Det er dessverre blitt normen i norsk MSM.

Ingrid
Admin
Ingrid
11. august 2015 20:49
Reply to  Amatør1

Jeg reagerte også på denne propagandaen i dag da jeg bladde gjennom NRK tekst-tv. Det de skriver, er:

«Etterforskerne etter nedskytingen av MH17-flyet i Øst-Ukraina i fjor opplyser at noen av bitene som er funnet kan høre til et russiskprodusert missilsystem. Det bekrefter tidligere lekkasjoner om at flyet ble skutt ned av en russisk rakett.»

At de fant at funnet kan høre til et russiskprodusert system er vel ikke merkelig. Jeg antar at svært mange av de ukrainske våpnene er produsert i Russland. Men de forsterker det de ønsker å antyde ved å skrive «skutt ned av en russisk rakett», der de kutter ut «russiskprodusert». Det gir jo folk et inntrykk av at russerne står bak. Ellers er jeg helt enig med både deg og Jostemikk i at det neppe var en bakke-til-luft-rakett som sto bak denne hendelsen. Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål til hvorfor Ukraina ba flyet om å endre kurs? De skulle jo ha fløyet en annen, mer sørlig, rute. De kan vel ikke godt skylde på at russerne hacket flymyndighetene i Kiev for å få flyet til å endre kurs? Såvidt jeg kan huske fikk flyveren også beskjed om å gå lavere enn normalt – dersom det ikke bare er rykter, da … Noen er ekstremt hissige på å få omringet Russland med NATO-anlegg og -styrker.

Ingrid
Admin
Ingrid
11. august 2015 21:03
Reply to  Ingrid

Dette faller litt utenfor emnet her, men har med den propagandaen å gjøre som hele tiden prøver å gjøre Russland til syndebukk for alt som skjer. Og siden USA i egne øyne tydeligvis aldri har gjort noe galt, prøver nå magasinet Foreign Policy å gi skylden for bombingen i Hiroshima og Nagasaki på russerne. De måtte redde Japan fra å bli tatt av Sovjet. Jeg lurer også litt på når det skal gå opp for amerikanerne at det faktisk begynner å bli lenge siden sovjettiden.
http://www.sott.net/article/299895-Foreign-Policy-magazine-claims-US-dropped-atomic-bombs-on-Japan-in-order-to-save-it-from-Soviet-occupation

Ingrid
Admin
Ingrid
11. august 2015 23:01
Reply to  Amatør1

Her er link til den rapporten som ble gitt ut i dag. Ingen tvil om at de presstituerte er flinke til å brodere.
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@90384/investigation-into/

Amatør1
11. august 2015 23:22
Reply to  Ingrid

«The parts are of particular interest to the criminal investigation …» (min uthevelse)

Amatør1
13. august 2015 20:44

Jeg vil sterkt anbefale å ta seg tid til å se og/eller lese hva den russiske utenriksministeren Sergey Lavrov har uttalt for kort tid soden om nedskytingen av MH17, og spesielt om forholdene rundt «etterforskingen» i tiden som er gått etterpå.

Det hele er å finne hos The Saker:

Sergey Lavrov gives interview to NewsAsia (+ transcript!)
http://thesaker.is/sergey-lavrov-gives-interview-to-newsasia-transcript/

Her er noen utdrag av hva Lavrov sa:


Question: Mr. Lavrov, welcome to Conversation With. So, what do you have to say to Malaysia’s families who lost loved ones on MH17?

Lavrov: we already expressed our deepest condolences on many occasions to those who lost their families, their relatives their sons and daughters and parents. This is terrible tragedy and from the very first days if not hours of this, of this incident we have been insisting on very thorough investigation and we were among the initiators of the Security Council resolution 2166 which was adopted a bit more than one year ago on the 21st of July last year and which called for a thorough comprehensive independent international investigation under the authority of the International Civil Aviation Organization.

Lavrov peker på at reglene for etterforskning av slike hendelser ikke er fulgt i tilfellet MH17:


Lavrov: Unfortunately the investigation which was started was not independent, was not comprehensive and was not truly international. Instead of acting under the authority of the International Civil Aviation Organization which is the rules under the Chicago Convention, Ukraine, Australia, Belgium and the Netherlands signed bilateral agreements between themselves the substance of which was never made fully known and based, uh organized the Joint Investigation Team criminal investigation team last August, August 2014. It’s really very strange that Malaysia was invited to join only in December 2014. So now this 5 country criminal investigation group technical investigation team was broadened. They invited several other countries to participate in this technical investigation including the Russian Federation. And the representative from the Russian Civil Aviation Organization is participating in these procedures but the information we receive through this representative is not complete. We are being given less than those who started the investigation which is also subject to questions.

Lavrov peker også på at bevisene som både Ukraina og USA hevder å ha, er ikke lagt fram:


Lavrov: …. Russia, who submitted the data from our radar station in the Rostov region which monitored the skies at that time. The Americans said that they did have images from their satellite, but never submitted them, never make them public. The same was true for the Ukrainians who were asked to provide recordings of the air controllers and between the planes up in the air in the area of incident. All this unfortunately has been repeatedly brought to the attention of the United Nations and general public by us.

Hele intervuet:
http://www.youtube.com/watch?v=IE1cLkOvkbw


Lavrov: No, we are very strongly demanding that the truth be established and that the culprits be brought to justice. The Security Council was involved from the very beginning, and I just explained what measures the Security Council demanded to be taken one year ago. None of this was implemented, and the investigation is not transparent because not completely. The preliminary report which was circulated causes so many questions. It never answers such you know very simple things which air traffic and air service experts immediately brought to the attention of the public. They never inves.., they only said that the plane was hit by high energy particles.

Om bakgrunnen for Russlands veto i Sikkerhetsrådet mot forslaget om tribunal for å straffe dem som skjøt ned MH17:


Lavrov: when people who say we would investigate instead of fulfilling the Security Council decision that the investigation must be under their authority all the International Civil Aviation Organization they ignored this they created their own small team without even inviting immediately Malaysia, waiting six months to do this then in the in the previous disasters like this including one in 1988 the United States shot down the Iranian civil airliner when Ukraine shot down the Russian airliner in 2001 whatever the case all these have been considered as criminal offense. The Security Council never created any tribunal to investigate these incidents.

Om Malaysias og vestens rolle:


Lavrov: Uh I’m not saying that anyone is manipulated by Ukrainians and least of all by Malaysians. We believe Malaysia is the most sincerely interested country in establishing the truth. It has experienced two disasters with its airliners and I don’t see any political motivation in what Malaysia is trying to do. There should be no doubt about it. I cannot be so certain about some other colleagues especially from from the western countries who seem to be quite quite prejudiced.

Amatør1
13. august 2015 23:12
Reply to  Jostemikk

Ja det er 2 meget vesentlige poenger, Jostemikk. Denne saken er nok mer enn «interessante kommentarer». Jeg er av den oppfatning at om ikke 911 har blitt sjebnesvanger for TPTB («The Powers That Be»), så kan MH17 bli det, med litt hell. Tiden er ikke på de skyldiges side på samme måte som før, det finnes mange bevis på tross av tilsløringene. Jeg har mistet tellingen på hvor mange linker jeg har til skriverier om MH17, og det er virkelig krutt. Det skrives mye om dette, men ikke i MSM. Et eksempel:

Who is Obstructing the MH17 Investigation?
http://journal-neo.org/2015/08/13/who-is-obstructing-the-mh17-investigation/

As noted by numerous international experts, the published data regarding the investigation confirms that the Netherlands failed to fully meet all the requirements of Resolution 2166 of the UN Security Council that calls for a full, thorough and independent investigation.

Terms and standards of ICAO clearly define the purpose of investigating and represent the main and unambiguous criteria that all authorities must comply with. According to Chapter 3 of Annex 13 to the Convention on International Civil Aviation: “The sole objective of the investigation of an accident or incident shall be the prevention of accidents and incidents. It is not the purpose of this activity to apportion blame or liability.”

Her er man iferd med å komme nærmere realitetene:

However, despite the active efforts of the United States to use the investigation to further incite anti-Russian sentiments in the world, there’s a growing number of evidences that suggest that the whole tragedy of the MH17 was staged by Washington to use it in its anti-Russian propaganda campaign, even though it is as regrettable as it may sound. To a certain degree the attempts to obscure the undeniable guilt Kiev had in allowing the flight in the area of military conflict may serve as a proof of this.</blockquote

Her er ditt poeng igjen:

Moreover, even when a group of American intelligence veterans demanded Barack Obama in an open letter to provide all available information about the tragedy of MH17, this request remained unanswered by the White House, apparently to hide the true causes of the disaster, and not to disrupt the anti-Russian propaganda campaign that is raging on.</blockquote

Gå til nettsiden disse sitatene er hentet fra (se linken øverst i denne kommentaren) og hør lydopptaket av samtalen mellom den britiske journalisten Caleb Gilbert og CIA agenten David Stern før MH17 hendelsen.

Utskrift av samtalen finnes her
http://robinwestenra.blogspot.no/2015/07/russiaukraine-news-07292015.html

Amatør1
16. august 2015 20:38
Reply to  Jostemikk

En artikkel fra Sputnik News som omtaler MH17, via en tysk rapport. Fra dette kan vi observere et par ting

West Fabricates Hype Over MH17 Crash to Suppress Truth – German Media
http://www.sputniknews.com/europe/20150816/1025813294.html

Instead of collecting the information that may help in the search for answers in the crash of the Malaysian airliner MH17, Western media hypes up and massively publishes low-quality information that contains references blaming Russia, writes German media outlet Propagandaschau.

The absence of convincing evidence suggests an attempt to conceal the facts, Propagandaschau reports

Dette er for dem som har fulgt dette et åpenbart faktum, etterfulgt av en plausibel analyse. En kaskade med insinuasjoner og direkte beskyldninger av typen «Putins missile» er daglig å finne i vestlige medier, innkludert norske. Det som karakteriserer påstandene i mediene er at påstandene ikke backes opp med noen som helst form for dokumenterbare bevis. Det vi får servert er ren og usminket propaganda.

Videre sier artikkelen noe som er mer overraskende:

In comparison, Propagandaschau recalls that during the investigation of the crash of the Germanwings passenger plane, the perpetrators were identified within the next few days.

Her har nok Propagandaschau latt seg lure. Er det noe som karakteriserer MH17 så er det at «de skyldige» ble umiddelbart utpekt, ref. linken over. Faktisk er en slik umiddelbar utpeking av skyld, lenge før noen seriøs etterforsking er igangsatt, et klart tegn på at noen har en agenda på gang. Det samme gjelder for historien med Germanwings: Den døde andrepiloten ble umiddelbart utpekt som skyldig, men er det noen her som har hørt opptakene fra cockpit eller sett andre bevis til støtte for den påstanden?

Det vi er vitne til er den ene «tilfeldigheten» etter den andre, med utrolige flyhendelser. De er såpass utrolige at det kan være en idé å ikke tro på noe før man har sett bevisene selv, eller sett dem presentert på en etterprøvbar måte.

At noen umiddelbart utpekes i mediene som skyldige i flykatastrofer, enten det er en død tysk andrepilot eller en russisk president som faktisk passerte området omtrent samtidig og i et fly som lignet MH17, det er ikke et tegn på at saken er opplagt slik mediene påstår. Det er som Propagandaschau sier et klart tegn på forsøk på å skjule de faktiske forhold.

Amatør1
30. august 2015 23:24

Jeg kjøpte for en tid tilbake en bok som heter «The Truth Behind The Loss of Flight 370: Goodnight Malaysian 370» og undertittel «Including MH17: Shot down over Ukraine». Tanken var at dette skulle inneholde en kritisk analyse av MH370-historien.

Boka har en prolog skrevet 24. Juli 2014, der man uten fnugg av dokumentasjon erklærer Russland og Putin personlig som skyldige for MH17, med et språk som er mildt sagt kvalmende. Troverdigheten til forfatterne ble tilintetgjort, og det er ingen grunn til å lese resten av boka, med mindre man vil studere hvordan CIA etc. skriver bøker. Det virker som om utgivelsen av MH370-boka var timet fint til MH17.

Apropos MH370, dere husker den flaps-delen som ble funnet på Réuniun av alla steder I juli, og som alle sa tilhørte MH370?

Alleged MH370 wing story just keeps getting weirder?
http://www.sott.net/article/300876-Alleged-MH370-wing-story-just-keeps-getting-weirder

When a wing section of a Boeing 777 washed up on the Indian Ocean island of La Réunion last month, the Malaysian government quickly ascribed the part to missing Malaysian Airlines Flight 370. But an ongoing investigation has failed to verify this claim, and the story just keeps getting weirder.

How Did the Reunion Flaperon Float?
http://jeffwise.net/2015/08/26/how-did-the-reunion-flaperon-float/

In other words, it’s barnacles all the way around.

Denne type rur («barnacles») overlever ikke i luft. Delen har vært under vann i lengre tid. Så har den krøpet opp på stranda på Réunion, etter at den har tatt av seg serienummeret som kunne knyttet den til MH370. Alle holder kjeft om det.

Ingrid
Admin
Ingrid
31. august 2015 09:25
Reply to  Amatør1

Det er mye som lukter ille i sakene med de to flyene fra Malaysia. Dessverre har jeg liten kunnskap når det kommer til Malaysia og deres forhold til «verdensmakten», men har lurt litt på om det også kan være maktpolitiske motiver bak disse hendelsene. Hendelsene har vært harde for Malaysia, og flyselskapet måtte gi seg etter den andre hendelsen. Dessuten ble Malaysia nektet deltakelse i undersøkelseskommisjonen det første året etter nedskytingen over Ukraina. Global Research hadde for noen dager siden en artikkel om hvordan NGO-er (spesielt NED som er satt opp med mål om å skade sittende regjeringer som ikke vil samarbeide) jobber for å skape uro i Malaysia for å fjerne den sittende regjeringen. Vonde hendelser har ofte en tendens til å henge sammen. Kanskje slik også i disse sakene? Den andre nedskytingen ble jo øyeblikkelig benyttet mot Putin, så kanskje de slo to fluer i et smekk?

Obama’s “Pivot to Asia”: US Sponsored Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government
http://www.globalresearch.ca/terrorism-is-made-in-the-usa-the-global-war-on-terrorism-is-a-fabrication-a-big-lie/5435816

«Malaysia’s “Bersih” movement – an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak – plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih’s alleged goal is “clean and fair elections,” it is openly led by the government’s opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), the Open Society Institute (OSI) among others, have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih’s core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED – i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty – can be found also listed on Bersih’s current “endorsees” list.»

Amatør1
16. desember 2015 20:40

MH17-saken er iferd med å rakne:
BOMBSHELL: Aussie Police, Dutch Prosecutors Break with Dutch Gov’t Over MH17 Crash
«For the first time also, Donoghue acknowledged publicly that the international investigators had had “no ability to collect aircraft parts or other debris”. It was not until May 2015, he added, that forensic examination of the aircraft began

«The recovered aircraft wreckage was first photographed and registered in The Netherlands by the DSB. Image-1 shows the first DSB photograph, with a single hole visible. Image-2 shows that a new photograph published by DSB reveals a second hole.»

Se bilde av manipulering av bevis mens delene var under DSB (Dutch Safety Board) sitt ansvar:
http://russia-insider.com/sites/insider/files/styles/1200xauto/public/1754_b.jpg

Piece of MH17 wreckage gets extra hole at DSB reconstruction

Amatør1
25. april 2016 18:16

I denne artikkelen fra August 2014 sier Jostemikk

«Malaysian Airlines MH17 ble skutt ned av ukrainske jagerfly»

I dag skriver Daily Mail om en ny BBC dokumentar
Did a Ukrainian fighter jet shoot down MH17? BBC documentary claims Boeing 777 may have been targeted by another plane

«New evidence suggests that the downing of the Malaysian Airlines plane MH17 was caused by a shot from a Ukrainian fighter jet rather than a ground-to-air missile.

The damning allegations will be revealed in a BBC documentary which puts forward a number of theories as to why the aircraft exploded.

It is even argued that the tragedy was caused by a CIA-backed ‘terrorist operation.'»

Daily Mail og BBC lyver når de hevder at det er «new evidence». Dette har vi beviselig vært klar over siden de aller første dagene. Hvordan har BBC tenkt å dekke over sine grunnløse og rabiate påstander fra de første dagene? Hva er motivet for dette nå? Ønsker man kanskje å kaste Ukraina til ulvene (det fortjener de) for å dekke over hvem som var oppdragsgiver for handlingen?

Amatør1
25. april 2016 18:53

Samme historie på Veterans Today
http://www.veteranstoday.com/2016/04/25/breaking-mh17-may-have-been-downed-by-ukrainian-jet-according-to-bbc-documentary/

Everything made public about MH 17 has been a lie. New evidence supports two planes being shot down, MH 17 and the fighter that shot it down…shot down by what now appears to be a Russian fighter in Ukrainian air space, scrambled to defend MH 17. Two pilots of the SU25 bailed out before crash according to witness statements withheld for a year.

Rolf
Rolf
28. april 2016 20:03
Steinar
Steinar
16. august 2019 09:50

Hei,
Jeg fikk lyst å sparke deg litt i skinnleggen din. Er du så sikker på at MH 17 ble «Nedskutt».
Det virker for meg at du også er et offer for MSM, siden du har dette som overskrift i artikkelen din. Det finnes vel ikke fnugg av bevis sålangt hva som virkelig har skjedd med denne boeingèn. Vi er enig om at MH 17 ble utsatt for sabotasje, men hva som har skjedd er uklart.
Vi har ikke hørt så mye hva som var i lasten på flyet feks.
Hvem som er ansvarlig for feks screening og lasting i Amsterdam, hvem som eier screeningselsksapet osv hmmm…..
Var det last ombord som burde væert klassifisert som Dangerous Goods….
Du er ofte god på detaljer, men her bommer du…kanskje!

Steinar
Steinar
17. august 2019 17:36

Bare noen små detaljer, skal ikke bruke mer tid på dette.
1.SU-25 (Frogfoot)er ikke designet for å fly i 10000m høyde. Designeren ville heve først det ene øyebrynet og derette det andre,hvis noen påstod noe slikt. Vel kjent i vesten også.
2. Hvis flyet er «pepret» med kuleskudd hvor mange har da skuddskader av de som var ombord?
3. Flygelederen ( hvis det er den samme som vi snakker om) som vitnet under ed, er beveselig tatt i løgn.

Dette er min hypotese, Malaysia kom seg ut av nakkegrepet til anglo-amerikanske systemet. Ikke nok med det , men de anklaget Bush/Blair for krigsforbrytelse mot menneskeheten osv, for krigen mot Irak.Og sendte krigsforbryteranklagene til Haag. Anklagene ble garantert sendt rett i søpla der. Det var ca november 2011. Så forsvant MH370 og så MH17.
Var det en ren hevn?

Kilde, prof Kees van der Pilj, flight Mh17 ukraine and the new cold war.